PERMOHONAN | COSMOPOINT COLLEGE SABAH

Watch Our Campus In Youtube !

Isnin, 19 Mac 2018

Diploma Pengurusan Pelancongan / Diploma Tourism Management


Pengenalan

Apakah yang dimaksudkan dengan Diploma Pengurusan Pelancongan? Program ini boleh mengambil pelbagai bidang tumpuan. Ini mungkin termasuk Pengurusan Hotel, perjalanan menasihati, pelancongan masakan, pelancongan pengembaraan, kepimpinan kumpulan pelancongan, atau kajian hospitaliti umum.





Selain kursus yang berkaitan dengan kepekatan pilihan anda, anda juga boleh mengambil kursus memperkenalkan anda kepada komunikasi, pemasaran, perkhidmatan pelanggan, kewangan perniagaan, kajian budaya, atau perancangan acara. Kemahiran biasanya memberi tumpuan kepada hubungan yang positif dengan pelanggan dan rakan sekerja dalam persekitaran pelancongan pantas.




Mengenai Program


Kursus Diploma Pengurusan Pelancongan direka untuk mendidik dan melengkapkan pelajar dengan pengetahuan dan kemahiran yang menyeluruh dalam bidang-bidang yang berkaitan dengan industri pelancongan seperti operasi pengembaraan dan pelancongan, pengurusan acara, pelancongan rekreasi, operasi kaunter hadapan, perkhidmatan interpretasi pengunjung, sistem rangkaian global , pelancongan rekreasi, teknik pemandu pelancong, operasi dan pengurusan acara, dan teknologi dalam pelancongan juga ditekankan untuk menyokong pemikiran kreatif.



Program selama dua setengah tahun ini mendedahkan pelajar kepada dunia dan industri pelancongan yang merupakan penyumbang kepada pendapatan utama Negara. Para pelajar akan mempelajari kemahiran yang berkaitan dengan operasi pelancongan seperti penempahan penerbangan, pengurusan tiket, pengendalian MICE, pengendalian dan perancangan tour, skil pemandu pelancong dan seumpama dgnnya. Mata pelajaran adalah lebih berbentuk teori. Walau bagaimanapun sesetengah mata pelajaran mewajibkan lawatan industri, pengendalian acara secara langsung dan perancangan serta kerjasama dengan pihak industri. Para pelajar diwajibkan menjalani latihan praktikal selama 6 bulan bersama agensi yg berkaitan dengan pelancongan.

Siapa Yang Perlu Ambil Kursus Ini?

  • Pelajar yang berminat untuk menyertai atau bekerja di syarikat penerbangan, perjalanan syarikat, pengusaha pelancongan, syarikat rekreasi, syarikat pengurusan acara dan kapal persiaran.

Peluang Pekerjaan

  • Event manager
  • Pengurus pemasaran pelancongan
  • Pengurus projek eko-pelancongan
  • Pengurus pejabat depan / eksekutif
  • Pemasaran pelancongan
  • Pemasaran hotel
  • Perjalanan pemasaran
  • Operasi penerbangan
  • Industri tour & travel

Untuk Maklumat lanjut anda dan respon pantas sila whatsapp kami segera, hamya klik dibawah sahaja :
 Whatsapp

Atau isi borang permohonan kemasukan secara online, 
dan dalam masa terdekat pihak pegawai kami akan menghubungi 
anda segera. Sila klik DAFTAR SEKARANG dibawah jika anda ingin memohon secara online ↓

images%2B%252812%2529

Like us on Facebook Facebook Page 

Selamat Maju Jaya 😊😊😊




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Jumlah Paparan Halaman

Catatan Yang Ditampilkan

Senarai Blog Saya

Borang Maklumat Hubungan

Nama

E-mel *

Mesej *

Whatsapp Sekarang !

Whatsapp Sekarang !
Maklum Balas Pantas